Waarover zou u kunnen bloggen?




Hoe gebruikt u blogs en posts actief in uw klantcommunicatie?


U kunt op uw social media kanalen posts plaatsen met een link naar uw blogs op uw website voor effectieve klantcommunicatie:

Door blogs en posts op social media strategisch te gebruiken, kan uw advieskantoor waardevolle inzichten delen, de relatie met uw klanten versterken en uw kantoor zich positioneren als een deskundige en betrouwbare adviseur.

Kil hier voor een voorbeeld van een blog op de website van een advieskantoor

Informeren over marktontwikkelingen

Het delen van inzichten en analyses over recente trends en ontwikkelingen in de financiële markten.

Als u zich richt op de particuliere markt, dan is een post op Facebook met een link naar de blog op uw website de beste optie. Richt u zich op de zakelijke martkt, dan is een post op LinkedIn meer voor de hand liggend.

Adviseren over financiële planning

Het bieden van tips en advies voor persoonlijke financiële planning, pensioenplanning of investeringsstrategieën.

Ook hier is de keuze van een social media platform afhankelijk van uw doelgroep.

Het introduceren van nieuwe adviesdiensten

Het introduceren van nieuwe adviesdiensten, producten of tools die klanten kunnen ondersteunen bij hun financiële beslissingen.

Wilt u een jonger publiek bereiken dan is het verstandig om een post te plaatsenop Instagram of TikTok.

Uitlichten van succesverhalen

Het delen van casestudies of succesverhalen van klanten die hebben geprofiteerd van het advies van het kantoor.

Organiseren van evenementen

Het uitnodigen van klanten voor webinars, workshops of andere evenementen die waarde toevoegen aan hun kennis en vaardigheden.

Voldoen aan uw zorgplicht, regelgeving en compliance updates

Het informeren van klanten over relevante wijzigingen in wet- en regelgeving die van invloed kunnen zijn op hun financiële situatie en de door u geasdviseerde producten en diensten.